Často kladené dotazy (FAQ)

Short FAQs

1. Zapomněl(a) jsem heslo!
2. Zapomněl(a) jsem, jaký e-mail jsem použil(a) pro registraci do účtu Distrelec!
3. Zapomněl(a) jsem svoje uživatelské jméno!
4. Chci změnit adresu uloženou ve svém zákaznickém účtu!
5. Chci si nechat zaslat zboží na jinou než fakturační adresu!
6. Pravidelně používám různé dodací adresy. Můžu si je uložit do svého profilu?
7. Jak uložím obsah nákupního košíku?
8.Již mám zákaznické číslo. Jak propojím svůj nový účet v internetovém obchodu Distrelec s tímto zákaznickým číslem?
9. Neustále mi ze webových stránek Distrelec chodí e-maily!
10. Import seznamů dílů
11. Seznamy
12. Správa objednávek a vratek
13. Fasetové vyhledávání
14. Správa uživatelů
15. Elektronický podpis


1. Zapomněl(a) jsem heslo!

Přesuňte kursor na tlačítko „Můj účet“ (vpravo od vyhledávacího pole). Objeví se nabídka, kde kliknete na odkaz „Zapomenuté heslo“. Na další stránce uveďte e-mail, se kterým jste se registrovali v internetovém obchodu Distrelec a klikněte na „Odeslat“.

Obdržíte e-mail s odkazem („Resetovat heslo“) pro resetování hesla. Po kliknutí na tento odkaz se dostanete přímo na stránku, kde můžete zadat nové heslo ke svému účtu. Poté, co nové heslo vepíšete do obou polí a kliknete na „Aktualizovat heslo“, je nové heslo uloženo.


2. Zapomněl(a) jsem, jaký e-mail jsem použil(a) pro registraci do účtu Distrelec!

V tomto případě prosím kontaktujte Distrelec Support.


3. Zapomněl(a) jsem svoje uživatelské jméno!

Pokud jste se registrovali v internetovém obchodu Distrelec jako nový uživatel, je Vaším uživatelským jménem e-mail, který jste uvedli při registraci.

Pokud jste měli uživatelský účet již před zahájením nového internetového obchodu Distrelec, a ten byl migrován, nemusí se Vaše uživatelské jméno shodovat s Vaším e-mailem. V tomto případě prosím kontaktujte Distrelec Support.


4. Chci změnit adresu uloženou ve svém zákaznickém účtu!

  • Pokud již máte online zákaznický účet v internetovém obchodu Distrelec: přihlaste se do svého zákaznického účtu. Klikněte na tlačítko „Můj účet“ vpravo od vyhledávacího pole. Nyní v navigační liště vlevo přejděte na odkaz „Adresy“ v sekci „Údaje o účtu“. Po rozkliknutí se vpravo objeví Vaše současná fakturační a dodací adresa. Pro změnu fakturační adresy klikněte na šipku vpravo od fakturační adresy.
  • Pokud nemáte online zákaznický účet: sjeďte dolů na konec webové stránky Distrelec. Zápatí má čtyři části: Služby, O nás, Obchody výrobců a Rychlé odkazy. Ve skupině „Rychlé odkazy“ přejděte na „Změnit adresu“. Zde klikněte a na další straně zadejte do formuláře své zákaznické číslo včetně staré a nové adresy a nakonec klikněte na „Odeslat žádost“. O změnu Vaší adresy se postará pracovník firmy Distrelec.


5. Chci si nechat zaslat zboží na jinou než fakturační adresu!

V nákupním košíku po zkontrolování obsahu klikněte na „Pokračovat“. (Budete požádáni o přihlášení se, pokud jste tak ještě neučinili).

Na následující stránce budete mít možnost zvolit buď „Použít fakturační adresu jako dodací“ nebo „Zaslat objednávku na jinou adresu“.

Zvolte druhou možnost.

Podle toho, jaké údaje již jsou uloženy ve Vašem účtu, budou nyní u fakturační adresy zobrazeny následující možnosti:

  • ESekce „Dodací adresa“. Pokud je adresa již vyplněná, můžete ji změnit kliknutím na tlačítko „Změnit“ napravo od adresy.
  • Kliknutím na tlačítko „Přidat novou adresu“ můžete vložit novou dodací adresu pro tuto objednávku. Adresa bude uložena ve Vašem uživatelském účtu pro další použití.
  • Níže jsou zobrazeny dodací adresy uložené ve Vašem uživatelském účtu. Klikněte na „Vybrat adresu" pro výběr vhodné dodací adresy pro tuto objednávku.



6. Pravidelně používám různé dodací adresy. Můžu si je uložit do svého profilu?

Přihlaste se do svého zákaznického účtu v internetovém obchodu Distrelec. Klikněte na tlačítko „Můj účet“ vpravo od vyhledávacího pole. Nyní v navigační liště vlevo přejděte v sekci „Údaje o účtu“ na odkaz „Adresy“. Po rozkliknutí se vpravo pod aktuální fakturační adresou zobrazí Vaše současné fakturační adresy. Po kliknutí na „Přidat adresu“ můžete na seznam přidat další adresu.

Pro smazání adresy ze seznamu klikněte na šipku vpravo od adresy a otevřete adresové pole. Tlačítko „Smazat adresu“ se nachází pod adresovými poli.


7. Jak uložím obsah nákupního košíku?

Otevřete nákupní košík. Pod seznamem všech produktů v nákupním košíku najdete tlačítku se šipkou, která směřuje dolů. Po kliknutí na tlačítko se objeví možnost exportovat obsah nákupního košíku jako soubor XLS nebo CSV.

  • XLS: Soubor Microsoft Excel soubor můžete otevřít a editovat přímo v Excelu.
  • CSV: prostý textový soubor, ve kterém je obsah Vašeho nákupního košíku ve formě hodnot oddělených čárkou. CSV soubory mohou být interpretovány a zpracovány mnoha různými programy.

(Soubory ve formátech XLS a CSV jsou kompatibilní s nástrojem pro import seznamu dílů.)


8. Již mám zákaznické číslo. Jak propojím svůj nový účet v internetovém obchodu Distrelec s tímto zákaznickým číslem?

Máte-li již zákaznické číslo, sdělte nám ho při založení zákaznického účtu. Váš nový zákaznický účet poté propojíme se starým. Postupujte následovně.

Podmínka: v této chvíli nejste přihlášeni do internetového obchodu Distrelec. Přesuňte kursor na tlačítko „Můj účet“ (napravo od vyhledávacího pole). V nabídce, která se objeví, klikněte na odkaz „Jsem nový zákazník“ a na stránce, která se otevře, vyberte možnost „Registrovat jako firemní zákazník“. Objeví se registrační formulář, který bude obsahovat pole „Zákaznické ID MOVEX“ Formulář vyplňte a poté klikněte na „Dokončit registraci“. Pracovník firmy Distrelec zajistí, aby Váš starý účet byl propojen s Vaším novým uživatelským účtem.


9. Neustále mi ze webových stránek Distrelec chodí e-maily!

V nastavení zákaznického účtu můžete zrušit odběr informačního bulletinu Distrelec, pokud jej již nechcete dostávat. Pro odhlášení klikněte na tlačítko „Můj účet“ vpravo od vyhledávacího pole. Nyní v navigační liště vlevo přejděte na odkaz „Přihlašovací údaje“ v sekci „Údaje o účtu“. Jakmile vyberete tuto možnost, na pravé straně uvidíte údaje o Vašem účtu včetně sekce „Informační bulletin“. Zde podle potřeby můžete nastavit odběr informačního bulletinu.


10. Import seznamů dílů

Za pomocí funkce „Import seznamů dílů“ můžete rychle a jednoduše importovat seznamy produktových dat v internetovém obchodě Distrelec a umístit příslušné produkty do nákupních seznamů nebo do nákupního košíku.

Pro použití funkce „Import seznamů dílů" musíte být přihlášeni. Pokud nejste přihlášeni, tak se přihlaste do svého uživatelského účtu v internetovém obchodu Distrelec.

Návod pro import seznamu dílů

  1. Klikněte na „Importovat seznam dílů“ nahoře na obrazovce. K této funkci se dostanete také přes nabídku v meta-navigační oblasti pod názvem „Nástroj pro import“.
  2. Na stránce, která se otevře, uvidíte dvě možnosti pro import Vašich dat: zkopírováním a vložením dat ze schránky nebo nahráním listu aplikace Excel, který byl správně vyplněný.
    • a) Vložení dat ze schránky:
      • vložte data do textového pole na levé straně webové stránky v následujícím formátu:
        aa, nnnnnn, ttttt
        (aa: požadované množství tohoto zboží
        nnnnnn: 6 až 8ciferné číslo zboží Distrelec
        Označení typu položky (volitelné))
        Prosím začněte nový řádek pro každou položku.
      • Nakonec klikněte na tlačítko „Pokračovat“ na levé straně okna prohlížeče.
    • b) Nahrání souboru aplikace Excel
      • Pro zajištění hladkého průběhu si prosím stáhněte „excelovou šablonu Distrelec".
      • Vyplňte datové listy s údaji ze seznamu dílů a upravený soubor uložte (důležité: jako soubor formátu .xls).
      • Klikněte na tlačítko „Vybrat z pevného disku“ a v okně, které se otevře, vyberte soubor, který jste vyplnili.
      • Nad tlačítkem „Vyberte z pevného disku“ by se nyní měl objevit název souboru, který jste nahráli.
      • Nakonec klikněte na tlačítko „Pokračovat“ na levé straně okna prohlížeče.
  3. Na následující stránce „Zkontrolovat import“ jsou zobrazeny produkty odpovídající zadaným datovým záznamům. Zde ještě můžete dle potřeby upravit množství každého produktu nebo odstranit produkty ze seznamu.
  4. Všechny soubory dat, pro které nebyl nalezen příslušný produkt, jsou uvedeny samostatně v tabulce na konci stránky. Z toho důvodu byly tyto datové záznamy v průběhu importu ignorovány. Prostřednictvím tlačítek „Přidat do nákupního seznamu“ nebo „Přidat do nákupního košíku“ můžete takto editovat vytvořený seznam produktů.


11. Seznamy

V internetovém obchodu Distrelec si můžete založit různé seznamy produktů, které můžete využít k uspořádání a správě svých nákupů.

Kromě možnosti založení libovolného množství produktových seznamů můžete rychle a jednoduše označit produkty jako „oblíbené“ a tímto je přidat do seznamu „Moje oblíbené produkty“.

Oblíbené produkty

  • Chcete-li rychle přidat produkt ze seznamu produktů nebo z nabídkové upoutávky do oblíbených, přesuňte kurzor na produkt a klikněte na symbol srdce, který se objeví. Při pohybu myší od produktu zůstane symbol srdce viditelný.
  • To znamená, že produkt byl úspěšně přidán do seznamu oblíbených.
  • Na stránce s podrobnostmi o dotyčném produktu se symbol srdce ukáže na pravé straně pod indikátorem dostupnosti.
  • Chcete-li zobrazit aktuální obsah seznamu oblíbených produktů, přesuňte kurzor na tlačítko „Seznamy“ (druhé tlačítko vpravo od vyhledávacího pole) a klikněte na "Moje obl+J19+J20

Seznamy produktů nebo nákupní seznamy

  • Chcete-li přidat produkt ze seznamu produktů nebo z nabídkové upoutávky do nákupního seznamu, přesuňte kurzor na produkt a klikněte na symbol seznamu, který se objeví.
  • Otevře se okno, kde můžete specifikovat, na který nákupní seznam chcete tento produkt uložit. Vyberte jeden nebo více z existujících seznamů nebo zadejte název pro nový seznam, do kterého má být produkt uložen.
  • Na stránce s údaji o dotyčném produktu se symbol seznamu ukáže na pravé straně pod indikátorem dostupnosti.
  • Chcete-li zobrazit aktuální obsah nákupního seznamu, přesuňte kurzor na tlačítko „Seznamy“ (druhé tlačítko vpravo od vyhledávacího pole) a klikněte na název příslušného seznamu v nabídce, která se otevře. Pokud se název seznamu nezobrazí, klikněte na odkaz „Zobrazit všechny seznamy“ na konci nabídky.
  • Na pravé straně okna nyní uvidíte všechny produkty ve vašem nákupním seznamu, včetně příslušných množství. Chcete-li odebrat produkt z nákupního seznamu, přesuňte kurzor na výrobek a klikněte na symbol “x“, který se objeví vedle množství.
  • Nyní máte možnost přidat obsah nákupního seznamu do aktuálního obsahu nákupního košíku pomocí tlačítka „Přidat seznam do nákupního košíku“.
  • Případně si můžete stáhnout seznam ve formě souboru pomocí tlačítka s šipku dolů. Jakmile kliknete na tento symbol, můžete si vybrat mezi stažením souboru ve formátu XLS nebo CSV.
    • XLS: Soubor Microsoft Excel Soubor můžete otevřít a editovat přímo v Excelu.
    • CSV: prostý textový soubor, ve kterém je obsah Vašeho nákupního košíku ve formě hodnot oddělených čárkou. CSV soubory mohou být interpretovány a zpracovány mnoha různými programy.

(Soubory ve formátech XLS a CSV jsou kompatibilní s nástrojem pro import seznamu dílů.)


12. Správa objednávek a vratek

V internetovém obchodu Distrelec si můžete přes „Můj účet“ jednoduše a pohodlně zobrazit stav předchozích objednávek a založit si jakékoliv žádosti ohledně vrácení položky.

  1. Přihlaste se do obchodu se svými uživatelskými údaji.
  2. Klikněte na tlačítko „Můj účet“ vpravo od vyhledávacího pole.
  3. V navigační liště na levé straně zvolte nejprve „Moje objednávky“ a pak „Historie objednávek“ níže.
  4. Nyní uvidíte seznam všech předchozích objednávek. (Pokud jste správcem firemního účtu v internetovém obchodu Distrelec, uvidíte objednávky všech zaměstnanců Vaší firmy.) Tento seznam si můžete filtrovat, třídit a tisknout podle Vašich kritérií.
  5. Použitím šipky vedle každé objednávky se dostanete na stránku s podrobnými informacemi o dané objednávce.
  6. Na této stránce naleznete informace o datu objednávky, stavu objednávky, fakturační adresu a adresu pro doručování, způsob platby a dodání a objednané produkty. Úpravy můžete provést i přímo zde nebo můžete přidat nákupní seznam.
  7. Jakmile Vaše objednávka bude mít status „přijato“, můžete připravit žádost o vrácení určitých položek. K provedení klikněte pod objednaným množstvím na „Vrátit položku“.
  8. V „lightboxu“, který se otevře, zadejte počet produktů, které chcete vrátit, spolu s důvody pro jejich vrácení, stav obalu, své připomínky a případně i pořadová čísla vrácených produktů. Kromě toho zde také můžete uvést, zda se má vrácený výrobek vyměnit za nový. Nakonec klikněte na „Odeslat žádost“.
  9. Obdržíte e-mail s potvrzením Vaší žádosti o schválení vratky.
  10. Bude Vás kontaktovat pracovník firmy Distrelec.


13. Fasetové vyhledávání

Internetový obchod Distrelec nabízí velké množství různých produktů. Chcete-li najít správný produkt snadno a pohodlně, obchod má funkci filtru, který můžete použít k upřesnění seznamu výrobků a výsledků.

  1. Přejděte na vhodnou dílčí kategorii produktu, který hledáte (např. „optoelektronika“).
  2. Také můžete zadat hledaný výraz do vyhledávacího pole a stisknout klávesu Enter.
  3. Na další stránce budou všechny příslušné produkty zobrazeny v seznamu. Tento seznam můžete třídit podle různých kritérií.
  4. Chcete-li omezit počet výrobků, filtrovací lišta na levé straně nabízí následující metody:

Filtrování podle jiné podkategorie:
V horní části lišty jsou znázorněny podkategorie v rámci aktuální kategorie (jsou-li k dispozici). Vyberte si podkategorii k dalšímu omezení výběru produktů.

  • Filtrování podle výrobce nebo funkce výrobku: pod kategoriemi naleznete sekce s výrobci nebo funkcemi výrobku. Vyberte vlastnosti, které chcete, kliknutím na pole u výrobce či u funkce výrobku. Můžete si vybrat i více než jeden atribut v každé sekci, například jak „Výrobce A“ tak „Výrobce B“.
  • Filtrování podle dostupnosti: v sekci dostupnosti můžete nastavit jako kritérium filtru okamžitou dostupnost výrobku.
  • Filtrování podle ceny: přetažením posuvníku doleva nebo doprava, dokud se níže pod stupnicí neukáže vhodné cenové rozpětí.
  • Pro každé z těchto omezení nebo výše popsaných kritérií filtru se v sekci „Filtr“ zobrazí štítek, který označuje aktivní kritérium filtru. Pro odstranění kritéria filtru klikněte na „x“ uvnitř příslušného štítku.


14. Správa uživatelů

Jako vedoucí nebo administrátor firemního účtu můžete spravovat uživatelské účty pro zaměstnance Vaší firmy. „Spravovat“ znamená, že můžete zakládat uživatelské účty a deaktivovat je, stanovit rozpočty a oprávnění pro jednotlivé uživatele a spustit odesílání e-mailů pro resetování hesel jednotlivých zaměstnanců.

K tomuto musíte mít účet správce (přístup). Prosím zaregistrujte si účet správce, pokud jste tak ještě neučinili. Firmě (zákazníkovi) může být přidělen pouze jeden účet správce.

Jako správce: Do správy uživatelů se dostanete takto.

  1. Přihlaste se do obchodu.
  2. Použijte tlačítko „Můj účet“ vedle vyhledávacího pole.
  3. Své vlastní uživatelské údaje si můžete prohlížet a upravovat přes „Přihlašovací údaje“ na navigačním panelu na levé straně.
  4. Výběrem „Správa uživatelů“ v navigační liště se zobrazí seznam všech ostatních uživatelů, kteří pro tento účet již byli zřízeni.
  5. Pomocí tlačítka „Přidat nového uživatele“ můžete ve Vašem firemním účtu založit nového uživatele. Zde lze zadat osobní oprávnění a rozpočtové limity pro nového uživatele. Pokud se uživatel pokusí podat objednávku, která přesahuje jeho rozpočtový limit, bude Vám jako správci objednávka předložena ke schválení (viz „Elektronický podpis“).
  6. Jakmile kliknete na „Uložit a zavřít“ bude uživateli zaslán e-mail na adresu, kterou jste zadali v novém profilu.
  7. Poté, co uživatel klikne na aktivační odkaz v tomto e-mailu, bude jeho účet aktivní a může se přihlásit do internetového obchodu Distrelec a objednávat.
  8. V oblasti správy uživatelů (viz sekce 4) budete mít také možnost zobrazení aktuálního stavu rozpočtů jednotlivých uživatelů. Kliknutím na šipku vedle položky seznamu pro konkrétního uživatele můžete upravit profil osoby nebo nastavit zaslání e-mailu uživateli pro resetování hesla, pokud o to požádá.

Jako zaměstnanec

  1. Požádejte správce Vašeho firemního účtu Distrelec o založení nového uživatelského účtu.
  2. Po úspěšném založení účtu obdržíte e-mail s aktivačním odkazem.
  3. Po aktivaci tohoto odkazu můžete nastavit heslo a používat účet v internetovém obchodě Distrelec.
  4. Pro vstup do oblasti „Údaje o účtu“ použijte tlačítko „Můj účet“ vedle vyhledávacího pole. Zde můžete editovat své osobní údaje a zobrazit si svůj zbývající rozpočet.


15. Elektronický podpis

Jste vedoucí/správce

  1. Prostřednictvím oblasti správy uživatelů jste ve svém uživatelském účtu založili účet pro zaměstnance. V nastavení účtu jste nastavili limity objednávek a to buď na objednávku a/nebo prostřednictvím ročního limitu. (Podrobný popis tohoto kroku naleznete ve výukovém manuálu „Správa uživatelů“).
  2. Pokud zaměstnanec udělá objednávku, která vyžaduje Váš souhlas, můžete tuto objednávku schválit nebo odmítnout (krok 12).

Jste zaměstnanec

  1. Jakmile Vám vedoucí zřídí uživatelský účet a přidělí příslušné rozpočty, můžete jej používat.
  2. Přihlaste se do obchodu a naplňte svůj nákupní košík jako obvykle.
  3. Otevřete nákupní košík a zvolte „Pokračovat“..
  4. Zkontrolujte fakturační a dodací adresu a v případě potřeby změňte dodací adresu. Nakonec zvolte „Pokračovat“.
  5. Zvolte druh dodávky a platby a potom klikněte na „Pokračovat“.
  6. Na další stránce si před odesláním objednávky můžete ještě jednou zkontrolovat údaje týkající se Vaší objednávky.
  7. Kromě toho můžete zadat nákladové středisko a číslo projektu pro interní účely a budete mít možnost k objednávce přidat poznámku pro Distrelec.
  8. Nad objednávkou se zobrazí shrnutí objednávky pro schválení. Pokud jsou všechny údaje správně, klikněte na „Ke schválení“.
  9. Vaše objednávka bude zaslána vedoucímu ke schválení. Obdržíte e-mail jako potvrzení.

Jste vedoucí/správce

  1. Přihlaste se do svého uživatelského účtu v internetovém obchodě Distrelec a přejděte do sekce „Můj účet“, kliknutím na tlačítko vpravo od vyhledávacího pole.
  2. V navigační liště na levé straně uvidíte vedle nabídkové položky „Moje objednávky“ červené číslo, které vám ukáže, kolik objednávek čeká na schválení.
  3. Klikněte na „Moje objednávky“ a pak na pododdíl „Žádosti o schválení“. V seznamu všech dosud nevyřízených objednávek se Vám zobrazí přehled objednávek čekajících na schválení.
  4. Kliknutím na šipku vedle konkrétní objednávky se otevře okno s údaji o objednávce.
  5. Po kontrole údajů objednávky se můžete rozhodnout, zda objednávku odmítnete nebo schválíte.
    • Rozhodnete-li se objednávku zamítnout, klikněte na „Zamítnout“. Máte možnost k zamítnutí přidat vysvětlení. Objednávající osoba bude o zamítnutí informována e−mailem.
    • Pokud s objednávkou souhlasíte, potvrďte zaškrtnutím políčka, že jste si přečetli VOP a podmínky ochrany údajů, a zvolte „Pokračovat“ pro konečné odeslání objednávky. Objednávající zaměstnanec o odeslání objednávky bude informován e-mailem.